2015년 1월 30일 금요일

Suicide from English Stress (2)

영어 스트레스 자살 업무상재해 인정 (2)
Suicude from English stress

방금 #사이버한국외국어대학교TESOL대학원 에서 가르침을 주실 #김희진교수 님의 Blended Learning (혼합교육)에 관한 논문을 읽었다.요즘 아이들은(일반적으론 30세미만)은 디지털 네이티브(Digital Native)로써 모국어쓰듯 자유자재로 스마트기기를 다루며 소통해간다. 반면, 30세 이상의 후천적 학습자들은 디지털 이민자(Digital Immigrants)라고 불린다. 논문은, 8명 학원 학생들에게 카카오톡과 포탈카페를 이용하여, 실시간으로 도움줘서 학업성취를 이뤘다는 이야기이다. 각 학교에 원어민수준의 영어전문가들을 배치하여 그러한 스마트환경적 실시간 도움을 줄 수 있다면, 단순한 원어민 시간보다 효과는 더 클 것이라 사료되는 바이다.

Now I finished reading a thesis from a prof. in #CUFSTESOLGraduate that will teach me online soon. It is about  an experiment and the results from it for 5 weeks through a smartphone Kakao Talk service and a portal cafe. And online teachers provided some support of English correction and composition when needed.  And finally the students came to achieve better ability. The students living in this era is called Digital Natives, meaning very free to use smart devices . Thus, I insist that every school have at least one English-speaking experts to do this Reatime Realization of the Students' Need.

댓글 없음:

댓글 쓰기